2015年4月30日 星期四

Bars and Melody-Hopeful 滿懷希望






Bars and Melody
Hopeful 滿懷希望

Please help me God, I feel so alone
神啊請救救我 我感到無比的寂寞
I'm just a kid, I can't take it on my own
我只是個小孩 沒辦法把這一切都扛上身
I've cried so many tears, yeah, writing this song
寫著這首歌的同時我已經哭過了很多次 
Trying to fit in
嘗試著融入
Where do I belong
我到底屬於哪裡
I wake up every day, don't wanna leave my home
每一天起床都不想離開家裡
My mamma's askin' me why I'm always alone
我媽問我為什麼你總是獨自一個人
Too scared to say, too scared to holler
不敢講出原因也不敢哼聲
I'm walking to school with sweat around my collar
我走路到學校 衣領裡害怕地滿是冷汗
I'm just a kid, I don't want no stress
我只是個小孩 我不想沒有(讀書的)壓力
My nerves are bad, my life's a mess
我的神經組織已壞 我的生活一團糟
The names you call me, they hurt real bad
你替我取的綽號 它們真的很傷人
I want to tell my Mom
我想告訴我媽
She's havin' trouble with my Dad
但她和我爸有點爭執
I feel so trapped, there's nowhere to turn
我感到進退兩難 無處可去
Come to school
來到學校
Don't wanna fight I wanna learn
不想打架我想學習
So please mister Bully
所以惡霸先生拜託
Tell me what I've done
告訴我到底做了什麼
You know I have no dad
你知道我沒有父親
I'm livin' with my mom
我和我媽住在一起

'Cause I'm hopeful, yes, I am
因為我滿懷希望 是的 我是
Hopeful for today
對今天滿懷希望
Take this music and use it
把這首歌拿去聽
Let it take you away
讓他帶你離開這裡
And be hopeful, hopeful
然後滿懷希望地
And He'll make a way
他(惡霸)會找到方法的
I know it ain't easy but that's okay
我知道這不容易 但沒關係
Just be hopeful
滿懷著希望吧

Why do you trip at the colour of my skin
為什麼你要執著於我的膚色
And whether I'm fat or whether I'm thin
無論我是胖的或是瘦的
You call me loser, you call me a fool
你說我是失敗者 你說我是個白癡
I ain't got a choice, I gotta go to school
我沒有任何選擇的權利 我一定要上學
I wish I had an angel to stick by my side
希望有個天使能伴在我身邊
I'm shaking with fear, I'm so scared inside
我害怕地顫抖 我內心裡感到無比的恐懼
Doesn't really matter if I ain't got the looks
其實並不重要 如果我的長相不是如此的話
Why do you always hurt me and destroy my books?
為什麼你總是傷害我和毀損我的書

'Cause I'm hopeful, yes, I am
因為我滿懷希望 是的 我是
Hopeful for today
對今天滿懷希望
Take this music and use it
把這首歌拿去聽
Let it take you away
讓他帶你離開這裡
And be hopeful, hopeful
然後滿懷希望地
And He'll make a way
他(惡霸)會找到方法的
I know it ain't easy but that's okay
我知道這不容易 但沒關係
Just be hopeful
滿懷著希望吧

I give you all my money every single day
每一天我都把我所有的錢給了你
I didn't ask to be born but now I have to pay
我沒有要求過想成為被你欺負的人 但現在卻要付你錢
I ain't got no food, you take all I have
我沒有任何可以吃的 你奪取了我的所有
When I give it to you, you search through my bags
當我把它拿給你的時候 你把我的書包徹底翻透
I wrote this song for you to see
我寫這首歌為了能讓你看見
We could've been friends, yeah you and me
我們可以當朋友的 你和我
Mister bully, take a moment please
惡霸先生 請花一點時間注意
Every single day you bring me to my knees
每一天你都令我下跪求饒著

'Cause I'm hopeful, yes, I am
因為我滿懷希望 是的 我是
Hopeful for today
對今天滿懷希望
Take this music and use it
把這首歌拿去聽
Let it take you away
讓他帶你離開這裡
And be hopeful, hopeful
然後滿懷希望地
And He'll make a way
他(惡霸)會找到方法的
I know it ain't easy but that's okay
我知道這不容易 但沒關係
Just be hopeful
滿懷著希望吧

What I wear is all I have
我身上穿的就是我的所有
We lost our home, I'm livin' from a bag
我已經失去了我的家 我靠這個書包而活
Yo mister bully, help me please
惡霸先生 請你幫幫我
I'm flesh and blood, accept me please
我是有血有肉的 請你接納我

沒有留言:

張貼留言